You cannot copy content of this page
Τηλέφωνο Επικοινωνίας: +30 2221 311757
Blog thumbnail

Aυτοφροντίδα:Τι είναι και γιατί είναι απαραίτητη;

Blog thumbnail Κατηγορία: ,

Αυτοφροντίδα. Ένας όρος που χρησιμοποιείται πολύ συχνά τώρα τελευταία..

Τι είναι όμως και πως μπορούμε να τον εφαρμόσουμε στην καθημερινότητα μας;

Το να φροντίζεις εσένα δεν θα σε κάνει αυτόματα εγωιστή ή νάρκισσο.Αλλά θα σε μάθει να μην ξεπερνάς τα όρια σου,να ξέρεις πότε και πώς πρέπει να βάλεις μια άνω τελεία και θα σου δείξει τον τρόπο να παράγεις ολοένα και περισσότερα θετικά συναισθήματα που θα μπολιάσουν τις μέρες και τις νύχτες σου με αυτοπεποίθηση και σιγουριά.

Η Αυτοφροντίδα θα σε κάνει αυτόματα πιο σίγουρο στα »όχι»και στα »θέλω»σου έτσι θα κερδίζεις το σεβασμό των άλλων ευκολότερα.

Δίνοντας αξία στον εαυτό σου και στις ανάγκες σου,αυτόματα αποκτάς κύρος και αξιοπρέπεια στις συναναστροφές σου ορίζοντας τα όρια σου σε όλες τις σχέσεις σου.

3 σημαντικά οφέλη της Αυτοφροντίδας.

1.»Αν δεν φροντίσεις εσυ τον εαυτό σου,δεν θα το κάνει κανένας άλλος»

Το έχεις ακούσει συχνά και νομίζω σε βρίσκει σύμφωνη.Όταν πεις το πρώτο σου»οχι’‘σε μια σχέση/φιλία/αγγαρεία η ανακούφιση που θα νιώσεις ίσως να μην μπορεί να αποτυπωθεί εδω όσες λέξεις και αν χρησιμοποιήσω.

Όταν θα βρεις χρόνο για σένα και για όλα οσα αγαπάς,τότε θα είσαι πιο παραγωγική και ήρεμη.Έτοιμη να ασχοληθείς μόνο με αυτά που γεμίζουν τις αποθήκες τις ψυχής σου με όμορφα συναισθήματα.

2.Θα είσαι το »λαμπρό παράδειγμα»για τα παιδιά ή την οικογένεια σου.

Τη στιγμή που θα αποφασίσεις να σταματήσεις να είσαι το »μπαλάκι»κάποιων χειριστικών ανθρώπων και καταστάσεων,αυτόματα θα έχεις τοποθετήσει τον εαυτό σου στο πιο ψηλό ράφι των προτεραιοτήτων σου. Ετσι θα μάθεις σε όλους οτι πρέπει να αφουγκράζονται τις ανάγκες τους χωρις να ξεπερνάνε τις αντοχές τους αντιμετωπίζοντας ολέθρια αποτελέσματα για τη ψυχική και σωματική ηρεμία τους.

3.Θα έχεις σωματική και ψυχική υγεία.

Τα αυτοάνοσα δεν κάνουν διακρίσεις.Και σίγουρα δεν θα ήθελες να ξυπνήσεις ενα πρωί και να ανακαλύψεις οτι έχεις υιοθετησει ενα.

‘Κόψε λίγο ταχύτητα’‘και χρησιμοποίησε την Αυτοφροντίδα σαν μια πανοπλία που θα προστατέψει την ενέργεια σου,θα καταφέρει να ελέγξει το στρες και θα σε βοηθήσει να επιβιώσεις στην δύσκολη και απαιτητική καθημερινότητα σου.

Πως θα εφαρμόσω την Αυτοφροντίδα στη καθημερινότητα μου;

1.Να έχεις μέτρο στα »οχι»σου.

Μην σκορπάς δεξιά και αριστερά τις αρνητικές απαντήσεις σου βρίσκοντας τη δικαιολογία της Αυτοφροντίδας.

Εξέτασε προσεχτικά τα αιτήματα και αν αισθανθείς πιεσμένη/αγχωμένη απλά και με ευγενικό τρόπο εξήγησε γιατί δεν μπορείς να δεχτείς ότι σου ζήτησαν.Αυτοφροντίδα σημαίνει να ξέρεις απο πριν μέχρι που μπορείς να φτάσεις τα όρια σου.

2.Μικρές αλλαγές,μεγάλα οφέλη.

Όσο δύσκολη και αν είναι η καθημερινότητα σου,φρόντισε να βρίσκεις στιγμές χαλάρωσης για να αποφορτίζεσαι και να γεμίζεις με αρμονία τη ψυχή σου.

Βαθιές συνειδητές αναπνοές,λίγη χαλαρωτική μουσική,ένας μικρός περίπατος.Λίγες σελίδες απο το αγαπημένο σου βιβλίο,μια αληθινή σφιχτή αγκαλιά,ενα μήνυμα σε ενα αγαπημένο σου πρόσωπο.

Ενα ποτήρι με δροσερό νερό,λίγες στιγμές σιωπής,ενα χλιαρό ντους.Μικρά διαλείμματα που θα σε τονώσουν ευχάριστα και θα γεμίσουν τις μπαταρίες σου με ευεξία και χαλάρωση.

3.Δώσε στο σώμα σου τα »σωστά καύσιμα.»

Η Αυτοφροντίδα δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στο συναισθηματικό κομμάτι της ζωής σου.Φρόντισε και το σώμα σου,επιλέγοντας ενα υγιεινό τρόπο διατροφής,υιοθέτησε ενα οχτάωρο ύπνο,φρόντισε να πίνεις αρκετό νερό και ξεκίνησε μια ήπια δραστηριότητα (yoga,pilates κλπ).

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω ίσως σκεφτείς οτι όσο και αν φαινεται ελκυστικό και απαραίτητο να φροντίζεις το σώμα και το πνεύμα σου,είναι αρκετά δύσκολο να το εφαρμόσεις στην καθημερινότητα σου.

Ο μεγαλύτερος εχθρός της Αυτοφροντίδας είναι ο χρόνος.

Ελάχιστος καθημερινά που τον αφιερώνεις στη δουλειά/οικογένεια/φίλους.

Και για σένα,ούτε λόγος.

Σκέψου όμως οτι για να έχεις την ενέργεια και το κουράγιο να φροντίσεις όλους τους άλλους,πρέπει να έχεις σε καλή κατάσταση τον εαυτό σου.

Αν εσυ είσαι καλά,όλοι θα είναι καλά.

Πριν σκύψεις στοργικά πάνω απο κάποιον άλλο που σε χρειάζεται,δείξε αρχικά στοργή σε εσένα!

10 μικρά βήματα που θα σε βοηθήσουν να κάνεις την αρχή

1.Υιοθέτησε ενα »πράσινο»τρόπο ζωής.Πρόσεχε τι βάζεις στο πιάτο σου και προσπάθησε να διακρίνεις τη συναισθηματική σου πείνα.

2.Πάρε βαθιές συνειδητές αναπνοές κατά τη διάρκεια της ημέρας.

3.Βρες 15′ και μην κάνεις τίποτα.Κλείσε τα μάτια και αφουγκράσου το σώμα σου.

4.Διάλεξε ποιους θα έχεις δίπλα σου και απέφυγε τους τοξικούς ανθρώπους.

5.Μην κρύβεις κανένα »ναι»ή »ίσως»πίσω απο τα »όχι»σου.

6.Γέλασε με την καρδιά σου,χαμογέλασε αληθινά,πες »ευχαριστώ»»παρακαλώ»συχνότερα!

7.Να έχεις ευγνωμοσύνη για όλα όσα έχεις κατακτήσει.

8.Κάνε περιπάτους στη φύση,σε ενα πάρκο δίπλα απο το σπίτι ή τη δουλειά σου..Σταμάτησε να μυρίσεις τα λουλούδια,να επεξεργαστείς το σχήμα τους,να προσέξεις την κορμοστασιά τους.

9.Επεδίωξε να μένεις λίγες στιγμές μόνη σου.Βούλιαξε στην εσκεμμένη ηρεμία που είναι απαραίτητη για να συντονιστείς με το σύμπαν γύρω σου.

10.Διάλεξε φυτικά χειροποίητα καλλυντικά που περιέχουν εμπνευσμένα βότανα και ευεργετικά αιθέρια έλαια για να φροντίσεις το παραμελημένο σώμα αλλά και τη ψυχή σου.

Ξεκίνησε να μεταμορφώνεις την καθημερινότητα σου με μικρές καθημερινές αλλαγές που μπορείς εύκολα να εφαρμόσεις.Η αλλαγή δεν θα αργήσει να κάνει την εμφάνιση της και η Αυτοφροντίδα θα σου ειναι τόσο απαραίτητη όσο και ο αέρας που αναπνέεις!

Much Love And Gratitude,

Efstathia

Comments ( 2 )

Παναγιώτα

Πόσο όμορφα πράγματα!!!
Ένα κάθε μήνα πρέπει να προσθέτουμε στην καθημερινότητα μας έτσι ώστε να γίνουν κτήμα μας όλα.

    Ευσταθία

    ενα βήμα τη φορά θα μας οδηγήσει σε μεγάλες αλλαγές!

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shopping cart

0

Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.